Áfonyás Muffin Reggelire


Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én nem vagyok nagy reggelis. Minden más étkezést alig várok, de őszintén a reggeli sokszor van, hogy kimarad. Ez nem jó, és bár nekem időm lenne enni, tudom, sok embernek nincs, hiszen kinek van munka vagy iskola előtt ideje elkészíteni egy villásreggelit mondjuk egy sminkelés és egy hajvasalás között? Egyáltalán nem egészséges a reggeli kihagyása, de ez a muffin viszont nagyon egészséges, és gyorsan meg is van, ráadásul akár egy egész hétig kitart, úgyhogy mindenképp készítsétek el! :)

Ezt a receptet Lucinda Scala Quinn műsorában láttam, nagyon megtetszett, bár kicsit aggódtam: elég egészséges dolgok vannak benne, na már most köztudott, hogy ami egészséges, nem finom (na jó, vicceltem, de azért tényleg általában az finom ami egészségtelen). Mindegy, gondoltam, reggelire nagyon szeretek muffint enni, szóval megcsinálom. És hogy finom lett-e? Igen, bár ha őszinte vagyok, lehet rajta érezni, hogy a hozzávalók között több egészséges dolog is van, más egy kicsit az állaga, de mindezek ellenére, nagyon finom, egy kávé mellé tökéletes.
Szerintem muffint készíteni különben nagyon jó szórakozás, nem tudom miért, de valamiért én nagyon szeretek ilyen sütit sütni. Tudom, hogy az áfonya általában drága, főleg télen, viszont a Lidl-ben most le volt árazva, szóval gyorsan be is raktam a kis kosaramba, mert eszemben volt ez a recept. Használhattok fagyasztott áfonyát is, viszont akkor ha van leve, szűrjétek le, az nem kell bele.

RECEPT:
Előkészítési idő: 10 perc
Sütési idő: 20-25 perc
Nehézség: Könnyű

HOZZÁVALÓK:
kb. 18 muffin lesz ebből az adagból
  • 2 tojás
  • 4 evőkanál juharszirup vagy méz
  • 50 g kristálycukor
  • 50 g barna cukor
  • 120 ml olaj
  • 355 ml tej
  • 250 g liszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 45 g zabpehely vagy búzakorpa
  • egy csipet só
  • 100 g áfonya

ELKÉSZÍTÉS:
1. A sütőt előmelegítjük 190 fokra, és egy muffin tepsit kibélelünk muffinpapírral.
2. A tojásokat habverővel összekeverjük a juharsziruppal, majd hozzáadjuk a cukrot és elkeverjük. Nem kell elektromos habverő, egy kézi is megteszi.
3. Hozzáadjuk az olajat és a tejet, majd ezt is elkeverjük.
4. Egy másik tálban összekeverjük a lisztet, a zabpelyhet, a szódabikarbónát és a sót. Ha szeretnétek használhattok teljes kiőrlésű lisztet, de fontos, hogy ne az összes liszt legyen teljes kiőrlésű, én pl. 50 g teljes kiőrlésűt és 200 g sima lisztet tettem bele. Ha csak teljes kiőrlésűt használnátok, nem lenne annyira finom.
5. Az áfonyákat beleforgatjuk a lisztes keverékbe, mert így nem fognak sütés közben lesüllyedni. Tehettek bele ilyenkor még bármilyen magot vagy aszalt gyümölcsöt is akár.
6. A száraz hozzávalókhoz öntjük a tojásos keveréket, és egy spatulával óvatosan összekeverjük. Ne használjatok ilyenkor már habverőt, mert akkor összetörnek az áfonyák, és egy lila muffint fogunk kapni.
7. Az előmelegített sütőben 20 percig süssük a muffinokat. Teszteljük őket 15 perc után egy hurkapálcával, ha belebökjük, és tisztán jön ki, akkor van kész.
8. Rácson hagyjuk kihűlni a muffinokat.

És már készen is van! Remélem tetszett ez a recept, és ne felejtsetek el a Facebook oldalamon jelentkezni a nyereményjátékra! Jó sütögetést!

eszti

2 megjegyzés:

  1. Jaj, ezek gyönyörűek! Én imádom a reggelit meg a reggelizést, és régebben mindig áfonyás muffint reggeliztem, aztán most átálltam a zabkására, mert hát mégiscsak... de lehet ellopom anyu muffinsütőjét és készítek egy adagot, mert szuperjól néz ki, amit sütöttél!:)

    VálaszTörlés

Instagram