Snickers Keksz

A Nutellás kekszek után most itt vannak ezek a mogyoróvajas-csokis sütik, amit a Snickers inspirált. Én bevallom, nem igazán szeretem a mogyoróvajat, de a családom több tagja igen, szóval az ő kedvükért csináltam ezt a kekszet. Azért én is megkóstoltam, és tényleg finom. :)



Mogyoróvajat egyébként már akár a Sparban is tudtok venni, ott nem is drága, és ugyan olyan jó, mint egy drágább változat. Én sima krémes mogyoróvajat használtam, de érdemes inkább mogyoródarabosat venni, mert amúgy is finom ebbe a kekszbe a mogyoró, szóval így egyszerre belekerül minden.

Érdemes egyébként egy hűtőrácsot beszerezni, mert a kekszeket ezen a legjobb hűteni. Így az alja sem fülled be, nem lesz puha, hiszen ezeknél a kekszeknél az a fontos, hogy kívül ropogós legyen, belül viszont puha. A Tescoban viszonylag olcsón be tudjátok ezt a rácsot szerezni, talán 1000-1500 Ft körül van.
RECEPT:
Előkészítési idő: 10 perc
Sütési idő: 10-12 perc
Nehézség: Könnyű

HOZZÁVALÓK:
  • 100 g puha vaj
  • 170 g kristálycukor
  • 200 g krémes mogyoróvaj
  • 1 tojás
  • 1/2 teáskanál vanília kivonat
  • 200 g liszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 100 g földimogyoró
  • 1-2 szelet Snickers, apró darabokra vágva
ELKÉSZÍTÉS:
1. A vajat és a cukrot elektromos habverővel krémesre keverjük.
2. Hozzáadjuk a mogyoróvajat, a tojást és a vaníliát és azt is addig keverjük, míg habos nem lesz.
3. A lisztet, a sót és a szódabikarbónát összekeverjük egy tálban, és beleszitáljuk a tojásos keverékbe.
4. Hozzáadjuk a mogyorót, és a Snickers darabokat, majd a habverővel addig keverjük, ameddig épp összeáll. Ne keverjük túl, mert akkor nagyon kemény kekszeket kapunk.

5. A hűtőbe tesszük, és hagyjuk 30 percet hűlni, hogy a vaj kicsit visszakeményedjen. 20 perc után melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és két tepsit béleljünk ki sütőpapírral.6. Formázzunk dió nagyságú golyókat a tésztából, tegyük a tepsire, majd egy villával kicsit lapítsuk el, így mintás lesz a keksz teteje.
7. Az előmelegített sütőben süssük 10-12 percig, vagy ameddig a széle aranybarna nem lesz. Ha két tepsi van egyszerre a sütőben akkor a sütési idő felénél cseréljük meg őket (tehát hogy amelyik alul volt, felül legyen, és fordítva), hogy egyformán süljenek. A kekszek még lehet kicsit nyersnek fognak tűnni,de ha a széle aranybarna, vegyük ki őket, mert sülni fognak még hűlés közben.
8. A kekszeket 10 percig hagyjuk hűlni a tepsin, majd óvatosan tegyük át őket a hűtőrácsra, és hagyjuk őket kihűlni teljesen.

Ezek a kekszek nagyon különlegesek, hiszen van egy kis sós ízük is az édes mellett, amit én mondjuk nagyon szeretek. Mindenképpen próbáljátok ki ezt a kekszet, ha szeretitek a Snickers-t is, szerintem ízleni fog ez is. Remélem tetszett ez a recept, jó sütögetést! :)

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram