Triplacsokis Krémsajtos Keksz

Gondolom ismeritek ezt az amerikai klasszikust, ami tényleg egyszerű de nagyszerű, és rengetegféleképp el lehet készíteni. Most egy kis krémsajtot kevertem bele, amitől nagyon puha lett, de mégis roppanós, szóval nagyon finom. Én triplacsokis változatban készítettem el, de nyilván bármilyen csokit választhattok hozzá.
Én csak a tetejére használtam csokicseppeket dekorációnak, mert szerintem jobban mutat, és így egy kicsit olcsóbb is, mert sajnos nálunk elég nehezen lehet olcsón hozzájutni csokicseppekhez. Szóval én csak kicsire vágtam 3 tábla csokit, és a tetejére szórtam a csokicseppekből. 

RECEPT:
Előkészítési idő: 15 perc
Sütési idő: 10 perc
Pihentetés: 2 óra
Nehézség: Könnyű

HOZZÁVALÓK:
  • 100 g puha vaj
  • 90 g krémsajt (Philadelphia)
  • 100 g kristálycukor
  • 50 g barnacukor
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 1 nagy tojás
  • 1 tábla étcsoki, kicsire vágva
  • 1 tábla tejcsoki, kicsire vágva
  • 1 tábla fehércsoki, kicsire vágva
  • 270 g liszt
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 2 teáskanál kukoricakeményítő
  • egy csipet só
ELKÉSZÍTÉS:
1. A vajat és a krémsajtot elektromos habverővel kb. 1 percig keverjük. Hozzáadjuk a cukrot, és szintén egy percig keverjük, hogy a vaj és a krémsajt habos legyen.
2. Hozzáadjuk a tojást, és a vanília kivonatot, és ezt is jól belekeverjük.
3. A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a kukoricakeményítőt és a sót egy tálban összekeverjük, majd a felét beleöntjük, és elkeverjük. Ezután a másik felét is belekeverjük, majd hozzáadjuk a csokikat, és egy spatulával beleforgatjuk.
4. A tésztát érdemes 2 órára a hűtőbe tenni, mert így nem fog annyira kilapulni sütés közben, amúgy nagyon vékony keksz lenne belőle. 
5. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, és két tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
6. Diónyi méretű golyókat formálunk a tésztából, a tepsire rakjuk és megszórjuk csokicseppekkel, és kb. 10 percet sütjük. Akkor van kész, amikor már a szélei kissé aranybarnák, de a közepe még lehet, hogy kicsit nyersnek tűnik, ez nem baj, mert még hűlés közben is sülni fog, és ha túl későn vesszük ki, nagyon kemény lesz a keksz.
7. Hagyjuk hűlni 5 percet a tepsin, ezután pedig hagyjuk kihűlni teljesen egy hűtőrácson.

Remélem tetszett ez a recept, jó sütögetést! :)

*A nyers tészta a hűtőben eláll kb. 5 napig, de le is fagyaszthatjátok, így bármikor tudtok friss sütit készíteni, egy pillanat alatt. :)



eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram