Párizsi csúcs - kicsit másképp


A párizsi csúcs egy igazi retró-süti, tele csokival, de valahogy mégse túl édes. És ráadásul én még Nutellát is tettem bele, gondolván, hogy az semmit nem ront el, és ez egy nagyon finom mogyorós ízt adott neki. Ráadásul egyáltalán nem nehéz elkészíteni, szóval próbáljátok ki mindenképp!

Nekem valahogy ez a süti mindig nagyon csábító, ha egy cukrászdában nézegetek. Nem tudom miért, talán mert olyan jól néz ki, meg aztán a csokinak nem tudok ellenállni. Mindig ki akartam próbálni otthon elkészíteni, és nagyon örülök, hogy ezt végre megtettem, mert nagyon finom lett! Meg aztán én tehetek bele azt amit akarok, így került bele a Nutella is, és milyen jól tettem, hogy beleraktam! Nem mondom, hogy teljesen Nutella ízű lett (nem akartam elhasználni az egész Nutellámat, azért az nagy kincs), de lett tőle egy nagyon jó mogyorós beütésű íze. 


Persze aggódtam, hogy hogyan fogom én ezt szépen belemártani a csokiba anélkül, hogy a krém szépen leessen a kis linzeremről. Aztán gyanakodni kezdtem, hogy biztosan le kell fagyasztani, és hát így is lett, elolvastam néhány receptet, szóval a gyanúm beigazolódott. Szóval tényleg semmi nehézség nincs benne, ne mártsuk túl forró csokiba, és akkor semmi baj nem lehet.



RECEPT:

Ebből az adagból kb. 15 süti lesz
Hozzávalók:
A linzerhez:
  • 100 g liszt
  • 35 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojássárgája
  • 70 g hideg vaj, felkockázva
A párizsi krémhez:
  • 50 ml habtejszín
  • 100 g kristálycukor
  • 100 g étcsoki
  • 2-3 púpos evőkanál Nutella
  • 15 g cukrozatlan kakaópor
  • 200 g puha vaj, felkockázva
A bevonáshoz:
  • 200 g csoki (ét vagy tej, mindegy)
  • 1-2 teáskanál kókuszolaj

Elkészítés:
A linzer:
1. A linzerhez a porcukrot keverjük össze a liszttel, a vaníliás cukorral és a sóval, majd a hideg vajat vágjuk kis kockákra, és adjuk hozzá a liszthez. Morzsoljuk össze a kezünkkel, ameddig a vaj el nem keveredik. Ez úgy néz ki, mintha kis borsószemek lennének össze-vissza a lisztben. Ezt csinálhatjuk késes robotgéppel is, úgy könnyebb, de így sem nehéz.
2. Adjuk a vajas liszthez a tojás sárgáját, egy spatulával keverjük össze, majd a kezünkkel gyúrjuk össze, ameddig össze nem áll a tészta, és nem látjuk darabosnak sem.
3. Csomagoljuk fóliába és tegyük 1 órára a hűtőbe (ezalatt csináljuk meg a krémet, mert annak is hűlnie kell).
4. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
5. Nyújtsuk ki a tésztát, ne legyen túl vékony, de végül is, ki mit szeret. Szóval ízlés szerint nyújtsuk ki a tésztát. :)
6. Szúrjunk ki kis köröket (én egy felespoharat használtam, mert nem akartam túl nagyokat, egy 3-4 cm-es pogácsaszaggató is jó ha van) a tésztából, és tegyük a tepsire.
7. Az előmelegített sütőben 10-15 percig süssük, vagy ameddig a széle aranybarna nem lesz.
8. Hagyjuk teljesen kihűlni.
A párizsi krém:
1. A cukrot és a tejszínt forraljuk fel, és forraljuk kb 3 percig. Ezután törjük bele a csokit, és tegyük bele a Nutellát is, és forraljuk még 1-2 percig.
2. Vegyük le a tűzről, és keverjük bele a kakaóport, és a felkockázott puha vajat is. A vajat csak két részletben tegyük bele, mert akkor könnyebben elkeveredik.
3. Tegyük egy nagy tálba, és teljesen hűtsük ki, akkor jó ha már teljesen meg van dermedve és nem folyik.
4. Ha megdermedt elektromos habverővel habosítsuk 2 percig.
5. Én még betettem egy 20 percre a hűtőbe, hogy biztos jó dermedt legyen, de ez nem muszáj.
6. Töltsük egy csillagcsöves habzsákba, és nyomjunk kis tornyokat a linzerkarikákra. Én kb 7 cm magas csúcsokat csináltam, de ez nem lényeg, úgyis látjuk mikor jó. az a legegyszerűbb ha kívülről haladunk befelé, és a legvégén egy határozott mozdulattal felfelé húzzuk a habzsákot, hogy egy kis csúcsot kapjunk.
7. Ha mindegyik készen van, tegyük a fagyasztóba 1 órára.
8. A bevonáshoz a csokit mikróban olvasszuk fel. Én tettem hozzá kb 2 teáskanál kókuszolajat is, hogy ne legyen annyira kemény, és hogy a csoki folyósabb legyen. Lehet az olvadt csokihoz étolajat is adni, de én ezt annyira nem szeretem, mert nehezebben dermed meg a csoki, hiszen az étolaj nem szilárdul meg, a kókuszolajjal ellentétben. Egyébként kókuszolajat nem nehéz manapság már beszerezni, majdnem minden boltban árulnak, és nagyon hasznos sütésben/főzésben egyaránt, és állítólag egészségesebb is.
9. A csokit hűtsük szobahőmérsékletűre, nyilván nem akarjuk hogy megdermedjen, de ne legyen forró.
10. A fagyos csúcsokat vegyük ki a fagyasztóból, és a csokit (ha eddig nem abban volt) tegyük egy labosabb (de ne teljesen lapos) tányérba, így könnyebb megforgatni a csokiban.
11. Forgassuk bele a sütiket a csokiba, próbáljunk meg gyorsak lenni, és ne nyomjuk össze a krémet, szóval csak óvatosan.
12. Tegyük rácsra, és hagyjuk megdermedni a csokit, ezután már tálalhatjuk is.


Vigyázat mert nagyon hamar elfogy! :) Jó sütögetést!


eszti

3 megjegyzés:

  1. Hű, nekem ő az egyik kedvenc cukrászdás sütim, itt a szomszéd Kálvária cukiban isteni, mindig azt választom, ha átmegyünk. :) Na ha sütisütős kedvemben leszek, megcsinálom ezt, eddig tuti nem mertem volna nekiállni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig nem nehéz, érdemes kipróbálni! sok sikert! :D

      Törlés
  2. Ha vaj nélkül szeretném a krémet, úgy is lehet?

    VálaszTörlés

Instagram