Virág Cupcake

Szerintem a cupcake az egy kis mini torta, ami kiváló ötletesebbnél ötletesebb díszítésekhez. Az a jó benne, hogy nagyon egyszerű, mégis nagyon fel lehet dobni díszítésekkel. Én most ezt a kis begónia-szerű virágot készítettem el, ez nem is vészesen nehéz, és ráadásul csak 1 díszítőcső kell hozzá, amit ráadásul annyira nem is nehéz beszerezni, szóval tényleg ez a tökéletes kezdő virágkészítőknek való cupcake, és Anyák napjára tökéletes. :)



Én egy rózsavizes krémet készítettem a tetejére, hogy akkor már legyen egy kis virág íze is, de tényleg bármilyen ízesítést tehettek bele. Érdemes ezt egy élénk színre festeni, ha nem akartok ételfestéket használni, akkor lehet málnával, eperrel, vagy akár céklával is színezni, ráadásul ha gyümölcsöt raktok bele, akkor még külön ízesíteni sem kell.

Tudom, sokan utálják a vajkrémet, de ehhez a designhoz tényleg nem nagyon lehet mást használni, mivel egy elég kemény krém kell hozzá. Bevallom, én sem szeretem nagyon, de ehhez a díszítéshez nem kell rá két kiló krém, szóval szerintem így még bőven elviselhető. Kelleni fog viszont egy 104-es díszítőcső, ami egy közepes méretű, csepp alakú cső, ÍGY néz ki.

Én őszintén egy videóból tanultam meg ezt a technikát, és mivel nagyon nehezen tudnám leírni, hogy kell, videót meg nem volt időm róla csinálni (meg nem is nagyon mertem, na), ezért IDE kattintva megnézhetitek a videót, és a 2. virág lesz ez a technika, ha nem is értetek angolul, akkor is érdemes megnézni, hiszen sokkal könnyebb úgy megtanulni, ha látjátok is. Én még 3 cukorgyönyöt is tettem a közepére.

A színét én a Wilton barackvirág ételszínezékkel értem el, egyébként ez egy gyönyörű szín, érdemes beszerezni, tortadekorációs boltokból, vagy az internetről (edesizek.hu vagy desszertmester.hu). Körülbelül egy késhegynyi kellett ennek a színnek az eléréséhez, szóval tényleg nagyon kevés színt használtam. Különben színezékekből is érdemes drágábbat venni, mert például egy erős piros színhez kell egy egész tubus olcsó színezék, ebből a márkából meg kb 1/2 teáskanállal elérjük ugyan azt az erősségű pirosat, szóval így mellékízt sem kapunk.

RECEPT:
10 db cupcake-hez
A vaníliás muffinhoz:

  • 114 g vaj, olvasztva
  • 2 tojás
  • 100 g cukor
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 127 g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • egy csipet só
  • 120 ml tej

A rózsás vajkrémhez:

  • 100 g puha vaj
  • 200 g átszitált porcukor
  • 2-3 teáskanál tej
  • 1-2 teáskanál rózsavíz

ELKÉSZÍTÉS:
1. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, a muffintepsit pedig béleljük ki muffinpapírral.
2. A vajat olvasszuk fel, és hagyjuk kissé kihűlni.
3. A cukrot habosítsuk fel a tojásokkal, majd folyamatos keverés mellett öntsük hozzá a vajat.
4. Adjuk hozzá a lisztet, a sót és a tejet, majd keverjük el, ne túl sokáig, csak ameddig épp hogy elkeveredik.
5. Töltsük a tésztát a formák 3/4-ig, és süssük 20-25 percig. Akkor jó, ha beleszúrunk egy hurkapálcát, az tisztán jön ki.
6. Hagyjuk teljesen kihűlni.
7. A krémhez elektromos habverővel keverjük a vajat 3 percig, majd 2 részletben adjuk hozzá a porcukrot, és keverjük el. Darabokká fog összeállni, ezért adjunk hozzá teáskanalanként annyi tejet, hogy krémes legyen. Ezután keverjük bele a rózsavizet, ezt is teáskanalanként, és folyamatosan kóstoljuk, hogy ne túlozzuk el, majd adjuk hozzá a színezéket is.
8. Díszítsük ki a videóból megtanult módon, vagy ízlés szerint! :)

Remélem tetszett nektek ez a recept, sok sikert hozzá, és jó sütögetést! :)

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram