Házi Oreo keksz

Nincs is jobb egy Oreonál, egy szép hétvégi napon. Viszont sajnos én ha Oreot eszem, nem állok meg egynél, és észre sem veszem, már a fél csomag elfogyott. Ilyenkor azért körülnézek, nem járt-e arra valaki, aki lophatott volna belőle, de sajnos a válasz mindig nem. Ekkor azért szépen elszégyellem magam, és jó messzire hajítom a dobozt, hiszen ki tudja mi minden van ebben a finom kekszben (valószínűsítem fekete ételfesték például, ennyire nem lehet egy keksz simán fekete :D). Na jó, talán kicsit túloztam ezzel a történettel, de az semmiképp nem túlzás, hogy a bolti kekszekben, főleg amik finomak is, rengeteg olyan adalékanyag van, amiket nem biztos hogy meg szeretnénk enni. Régóta ki akartam próbálni egy házi Oreo elkészítését és jelentem: sikerült!

Tudtátok például, hogy az Oreoban olyan adalékanyag van ami függővé tesz ez iránt a keksz iránt? Én sem tudtam, de állítólag ez így van, és én el is hiszem, hiszen tényleg észrevétlenül megeszünk több tucatot ebből a kekszből, és csak akkor vesszük észre, hogy majdnem elfogyott az egész doboz, mikor már összeragadt a szánk.

Rendben, néha muszáj egyszerűen venni Oreot, és nekem is rengeteg receptem van ezzel a keksszel, mert egyszerűen finom, és nagyon jót tesz krémeknek, sütiknek, szóval tényleg néha egyszerűen meg KELL vennem. Viszont sajnos kevés helyen lehet kapni, meg aztán tényleg ki tudja mi van benne, szóval néha szeretnék valami egészségesebbet enni. És senkinek nem szabad kimaradnia ebből a finomságból, szóval akár így, akár úgy ezt meg kell kóstolni. Nyilván nem arról van szó, hogy ez után sose vegyetek Oreot, mert sajnos úgy hiszem, ez elkerülhetetlen, viszont ha egészségesebbre vágytok, vagy nem találtok a boltban, akkor ez a legegyszerűbb. 

Szóval mindenképp készítsétek el, az íze, habár nem 100% Oreo ízű, de elég közel van, és az sem hátrány, hogy annyi tölteléket tesztek bele, amennyit csak akartok. :)

RECEPT: 
17 db keksz lesz belőle
A kekszekhez
  • 156 g liszt
  • 50 g hollandi cukrozatlan kakaópor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1/4 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 150 g kristálycukor
  • 1 tojás
  • 141 g puha vaj

A töltelékhez
  • 113 g puha vaj
  • 150 g porcukor
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 60 ml tejszín

Elkészítés:
1. Először készítsük el a kekszeket. A sütőt melegítsük elő 170 fokra, és két nagy tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
2. A lisztet, a cukrot, a kakaóport, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót keverjük össze egy tálban, adjuk hozzá a vajat és a tojást, és gyúrjuk egynemű masszává. Először úgy fog tűnni, nem áll össze, de csak keverjük (könnyebb elektromos habverővel), a színe is sötétebb lesz mikor készen van. Kicsit gyúrjuk át a kezünkkel, és tegyük 20 percre a hűtőbe.
3. Amíg a tészta hűl, elkészíthetjük a tölteléket. A vajat keverjük elektromos habverővel 5 percig, hogy jó habos legyen. ez után adjuk hozzá a porcukrot, a tejszínt és a vaníliát, és ezt szintén keverjük 5 percig. Takarjuk le, és tegyük a hűtőbe.
4. A tészta a hűtés után sem lesz még annyira kemény, így teljesen kinyújtani, nem lehet. Én úgy csináltam, hogy lecsíptem kis darabokat, ezt már a tepsin jól kilapítottam (azért ne legyen túl vékony, olyan 3-4 mm), és kiszaggattam egy kör alakú kiszúróval. Így el tudjuk szedni a kiszúró körül a felesleges tésztát.
5. Mikor kiszaggattuk az összeset, kekszpecséttel vagy egy kisebb kiszúróformával tehetünk rá mintát. Ez után 10 percre tegyük a sütőbe, félidőben megcserélve a két tepsit. Hagyjuk a kekszeket lehetőleg rácson teljesen kihűlni.
6. Ha kihűltek a kekszek, tegyük a krémet nyomózsákba. Vegyünk egy kekszet, és nyomjunk rá egy kis mennyiségű krémet (vagy sokat, ízlés szerint :D) de ne teljesen a szélére nyomjuk, mert ahogy rátesszük a másik kekszet, ki fogja tolni a szélére. Tehát rakjuk rá a keksz másik felét, és addig nyomjuk le, amíg a krém teljesen ki nem jött a keksz széléig. Hűtőben tároljuk légmentesen záródó dobozban.
7. Együk meg egy kis tejjel, vagy ki hogy szereti. :)

Remélem tetszett ez a recept, mindenképpen próbáljátok ki Ti is! Jó sütögetést!

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram