Mi kell a tortadekoráláshoz?



Ezt a bejegyzést szeretném azoknak szánni, akik szeretnének elmerülni a tortadekoráció világában, viszont nem tudják, mit érdemes beszerezni, és mi nem olyan fontos. Ezért összegyűjtöttem azokat a dolgokat, amikre érdemes pénzt költeni. Persze, ha tényleg nagyon érdekel a téma, akkor szinte bármit megveszel hasznos lehet, de ha valaki csak tényleg egy szép tortát szeretne csinálni, akkor nyilván nem kell megvenni mindent. Összegyűjtöttem még a virág készítéshez fontosabb essközöket - bár tényleg rengeteg dolgot lehet ehhez is venni, de alap dolgokkal is szép virágokat lehet készíteni - mert egy szép virág bármilyen tortát feldob.

Kezdőknek:
Érdemes szerintem csak krémes tortákkal kezdeni, és mikor ez már kényelmesen, egyszerűen és gyorsan megy, akkor áttérni a fondant formatortákra. Szerintem egyébként ezekkel is tök kreatív dolgokat lehet csinálni, és sokkal finomabbak is mint formatorta társaik. De akkor mik is lehetnek mindenképp elengedhetetlenek az ilyen tortáknál?
1. Habkártya - Ezzel nagyon egyszerűen és gyorsan lehet a krémet felvinni a tortára, és ráadásul nagyon olcsón, és sok helyen be lehet szerezni. Általában egy simát és egy recéset árulnak egyben, ez szokott nagyjából 400-500 Ft lenni, én egyébként az Intersparban vettem.
2. Szilikon spatula - Én ezekkel szeretem a krémeket keverni, és sokkal egyszerűbb ezzel rátenni a tortára a habot, nem leszünk a könyökünkig olyanok. Én általában mikor például krémet töltök a tortába ezzel rakom bele, és egy kenőkéssel elkenem. Ezt bárhol lehet kapni, Sparban, Tescoban, tényleg bárhol.
3. Kenőkés - Ez nagyon jó dekorálásnál, torta betöltésénél, talán én még jobban is szeretem mint a habkártyát. A Tescoban ezt is tudtok kapni, 600 Ft-ért.
4. Habzsák és díszítőcsövek - Szerintem egy krémes tortában az a jó, hogy különböző díszítőcsövekkel bármilyen formát lehet készíteni. Tortától függ milyenre van szükséged, de szerintem ha még csak most kezded, érdemes egy sima kör alakút, és egy nagy csillagcsövet beszerezni. Habzsákból én az eldobhatósat szeretem, eddig a DM-es vált be a legjobban, 20 darabos 800 Ft.
Haladóknak:
Haladó alatt én azokat értem, akik már szeretnének különböző formatortákat csinálni, vagy egyszerűen csak jobban érdekli őket a sütés, vagy még egyszerűbben csak könnyebbé akarják maguknak tenni azt, és hajlandóak kicsit többet költeni erre. Ezek tehát nem a legfontosabb dolgok, el lehet ezek nélkül boldogulni.
1. Hajlított kenőkés - Ez sajnos drágább mint egyenes társa, de sokszor egyszerűbb vele dolgozni.
2. Baker's penge - Ezt én nagyon szeretem, sok dolgot lehet vele csinálni: krémet elsimítani, tésztát, magokat vágni, vagy akár főzésnél a felaprított alapanyagokat egyszerre tudjuk ezzel a fazékba dobni. Ráadásul még egy hasznos kis vonalzó is van rajta. Ez egyáltalán nem fontos, inkább a sütőluxus kategóriába esik. :D
3. Modellező eszközök - Ezek is fontosak, ha fondantból, marcipánból figurákat, virágokat szeretnénk gyártani. Szerencsére már ezt is lehet szettben a Sparban kapni, nem kell külön-külön megvenni őket.
4. Fondant simító - Ez nagyon fontos, és a legjobb ha mindjárt kettő is van belőle, ugyanis sokszor könnyebb kettővel dolgozni. Nagyon szép felületet ad a tortának, és mivel a fondanton könnyen meglátszódik minden ujjlenyomat, ezzel ezt kiküszöbölhetjük.
Virágkészítőknek:
1. Kör alakú sütikiszúró szett - Ezzel szinte bármilyen virágot meg tudunk csinálni, de legalábbis nagyon sokat, ezért érdemes egy olyan szettet keresni, amiben rengeteg méretű kör kiszúró van. (Nyilván van olcsóbb is, mint amit belinkeltem, a Sparban vagy bármilyen edényboltban tudtok kapni, csak kevesebb méret van benne)
2. Extrább virágszirom kiszúró - Míg sok virágot meg lehet csinálni kör alakú kiszúróval, azért van, amit mégsem. Ilyen az orchidea, kála, vagy a margaréta, szóval érdemes egy-két extrább kiszúrót is venni, ha nagyon érdeklődünk ez iránt.
3. Virágkötő szalag - Furcsán hangzik, de sokszor szükséges a virágot drótra, vagy pálcikára építeni. Ilyenkor szükségünk lesz egy zöld szalagra, amivel el tudjuk tüntetni a drótot. Fontos, hogy ez nyilván nem ehető, és a latextartalma miatt nem jó beleszúrni ezt a részt a tortába. De erre a következő pontban kitérek bővebben. Kreatív hobbiboltokban olcsóbban tudtok ezt is, és drótot is kapni.
4. Virágkötő drót - Ez fontos az extrább virágoknál, hiszen egy kinyílt tulipánt csak ezzel fogunk tudni megcsinálni. DE! Fontos, hogy az ilyen drótozott virágokat - bár erről sokan másképp vélekednek - nem érdemes megenni, illetve direkten sem tanácsos a tortába szúrni. Ezeket úgy tegyük a tortába, hogy egy szívószálat méretre vágunk, azt szúrjuk a tortába, majd ebbe tegyük bele a drótozott virágokat. Így biztosan nem kerül semmi olyan anyag a tortába, amit nem akarunk megenni. És akkor mit csináljunk a virággal, ha nem esszük meg? Nagyon szépen mutat a polcon, vagy egy kis vázában. :)
5. Virágformázó szivacs - Ezen könnyebb formázni bármit, ami fondantból van, mert nem ragad le. :)

Nyilván ezeken kívül rengeteg mindent be lehet szerezni, de szerintem ezek talán a legfontosabbak. Remélem hasznos dolgokat tudtatok meg ebből a bejegyzésből. :) Jó dekorálást! :D

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram