Házi Dobostorta

Valljuk be, egy igazi Dobostorta mindenkit levesz a lábáról. Sokan félnek tőle, nehéznek tartják, de igazából csak macerás, csak idő és türelem kell hozzá. Jó bevallom, a tetőtől én is féltem, de végülis nem volt annyira vészes. :) Egyébként nálunk sok embernek ez a kedvence, ezt a Dobost most épp apukám névnapjára csináltam, és nagy sikert aratott. :)
Amikor ezt a tortát készítitek, arra figyeljetek, hogy ne legyetek épp mérgesek, vagy nagyon türelmetlenek, mert szerintem ez a torta tényleg csak ezen múlik. Nem nehezebb mint bármelyik másik társa, viszont tényleg elég szöszölős. 

Azt viszont fontos kiemelni, hogy mikor a tetejét csináljátok, nagyon figyeljetek, ne hagyjátok leégni, ne kapkodjatok vele, mert ha egy ilyen forró cukor rácsöppen a kezetekre, az bizony akár csontig is éghet, szóval tényleg nagyon figyeljetek. Egyébként nem kell félni, ha odafigyeléssel csináljátok, nem lesz semmi baj.

Ehhez a tortához tehát csinálni kell 6 piskótalapot, egy finom kakaós krémet, és végül a tetejét. Egyébként ez a legfinomabb kakaós krém amit eddig ettem, szuper olvadós, de nagyon könnyű volt vele dolgozni, szóval próbáljátok ki mindenképp. :) Ez nem az eredeti recept szerint készül, hiszen az eredeti recepthez kell kakaóvaj is, viszont tényleg olyan lesz, mintha egy szuper cukrászdában vettétek volna. :)

RECEPT

Hozzávalók:
A piskótalapokhoz:
  • 6 tojás
  • 120 g cukor
  • 120 g liszt
  • 1-1/2 tk sütőpor

A kakaós krémhez:
  • 4 tojás
  • 300 g cukor
  • 80 g holland kakaó
  • 300 g puha vaj

A tetőhöz:
  • 150 g kockacukor
Elkészítés:
A piskótalapok:
Mivel nekem nincs óriási sütőm, ezért én kettesével készítettem el a lapokat (tehát mindig 2 tojás, 40 g liszt, 40 g cukor, 1/2 tk. sütőpor). Lehet egyesével is, hármasával is, kinek mekkora a sütője. :)
1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, és egy 20 cm átmérőjű tortaformát körberajzolunk 6 db sütőpapíron (erős legyen, hogy átlátszódjon a papíron), ezután a lapokat megfordítjuk, úgy tesszük egy tepsire, hogy a tészta ne érjen tollhoz/ceruzához.
2. A tojásokat szétválasztjuk, kis cukrot teszünk a sárgájához, majd a fehérjéket elkezdjük felverni, mikor már habos, hozzáöntjük a maradék cukrot is, és addig habosítjuk, amíg fényes, kemény, szép fehér hab nem lesz. 
3. A sárgáját is fehéredésig keverjük a cukorral, majd ezt a fehérjéhez öntjük, és spatulával beleforgatjuk.
4. A lisztet és a sütőport beleszitáljuk a tojásos részbe, és ezt szintén beleforgatjuk a spatulával.
5. Én kettesével csináltam a lapokat, szóval elfeleztem az így kapott tésztát, és a rajzolt köröm közepébe tettem. Kenőkéssel kenjük el vékonyra a masszát, figyeljünk, hogy 1 centinyire túllógjon a megrajzolt körön, mert így szépen körbe tudjuk majd vágni a lapokat. Még arra figyeljünk, hogy nagyjából egyenletes legyen. 
6. A tésztát az előmelegített sütőben készre sütjük, ez nekem 15 perc volt, de azért figyeljünk rá, mert mindenkinek más a sütője. Akkor jó, mikor a széle már enyhén barna, és ha benyomjuk az ujjunkkal visszajön a tészta.
7. Süssük meg így mindegyik lapot, és hűtsük ki. Ha kihűlt, szedjük le a papírról (óvatosan, mert törhet), tegyünk a tortalapra egy 18-20 centis tortaformát és vágjuk körbe (ha van fém tortakarikánk, azzal ki is tudjuk szúrni). Ha ez megvan, ezeket tegyük félre.
A krém:
1. A tojásokat egy hőálló tálba tesszük, hozzákeverjük a cukrot és vízgőz felett (tegyünk egy lábosba egy kis vizet, és forraljuk fel, majd erre tegyük a hőálló tálat úgy, hogy ne érjen az alja a vízbe) melegítsük 85 fokig. Ha nincs cukorhőmérőnk, akkor úgy ellenőrizzük, hogy beletesszük az ujjunkat, ha már annyira forró, hogy fáj, akkor levehetjük a gőzről.
2. Ha levettük, akkor elektromos habverővel keverjük kihűlésig habosra. Akkor jó, ha szobahőmérsékletű, fehér, és habos. 
3. A kakaót és a vajat szintén elektromos habverővel keverjük habosra (kb 2 percig keverjük), majd adjunk ehhez egy kicsit a tojáshabból, keverjük bele, majd ezt tegyük a tojáshabba, és kézi habverővel forgassuk bele, hogy homogén legyen, így biztos nem törik össze a krém.
A tető:
1. A tetőhöz kockacukrot használunk, mert ez a legtisztább cukor amit boltban tudunk kapni, és így tudjuk megkapni ezt a szép karamell színű dobostetőt. A cukrot egyszerűen lábosba tesszük, és közepes lángon melegítjük. Ha azt látjuk, hogy már barnul, de még nem olvadt el minden, vegyük le a lángról, és keverjük így, a cukor saját hője el fogja olvasztani a maradék cukrot. Ezután tegyük vissza a tűzre és melegítsük ameddig meg nem kapjuk a karamell színt. Az is fontos, hogy néha az oldalán lévő kristályokat is kapargassuk le. 
2. Ha készen van, akkor NAGYON ÓVATOSAN öntsük rá az egyik piskótalapra. Nyilván kicsit sietnünk kell, de ne kapkodjunk, mert komoly sérüléseket szerezhetünk. Ha megkötött a cukor még mielőtt el tudtuk volna kenni, tegyük be egy 200 fokos sütőbe pár másodpercre. Tehát a cukrot ráöntjük az egyik piskótalap közepére, és egy kenőkéssel szépen eloszlatjuk. Egy megvajazott késsel először csak jelöljük be a cikkeket (én 12-be vágtam) majd ezt az elvékonyított cukrot óvatosan vágjuk is el. Tegyük félre, hogy teljesen megdermedjen.
Összeállítás:
1. A Dobostortát úgy állítjuk össze, hogy rétegezzük a maradék 5 piskótalapot. Az a lényeg, hogy körülbelül ugyan olyan vastag legyen a krém, mint a piskótalap (jó, én vastagabbat csináltam, na :D). Nem lesz túl magas, de ennek nem is kell annak lennie, eredetileg sem volt az.
2. Ha az 5. lapot is ráhelyeztük a tortára, akkor azt is kenjük meg, majd vonjuk be az oldalát is a csokikrémmel. Figyeljünk, hogy maradjon krém a díszítéshez.
3. Ízlés szerint ráhelyezzük a tetőt, és díszítjük. Én a krémből kis rózsákat csináltam habzsákkal és egy csillagcsővel, majd erre ferdén tettem rá a karamell tetőket, és a végén még egy rózsát rajzoltam a közepére. :)
Remélem tetszett nektek ez a klasszikus recept, próbáljátok ki, biztosan nagy sikere lesz. :) Jó sütögetést! :)



eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram