Epres túró torta

A hétvégén csomó időt töltöttem azzal, hogy egy rendes túrós torta receptet találjak. Vagyis találtam én rendeset, de én nem azt a zselatintetős-sajttorta szerűt kerestem. Hát elgondolkodtam, hogy most nincs olyan, hogy a túrótöltelék rendes torta formáját ölti? Dehogynem, a sütésben minden lehet, szóval így jött össze ez a kis tejszínkabátba öltöztetett torta, belül csodásan finom epres túrótöltelékkel. Aggódtam, hogy nem lesz elég erős a töltelék, hogy tartsa a két réteg piskótát, de szerencsére ez sem volt probléma. Igazi tejszín, igazi túró, friss eper van belül ebben a tortában, biztos mindenki megnyalja mind a tíz ujját utána! :) És még ráadásul megpróbálok pár díszítési tippet is átadni!

Szóval mit szeretünk mindannyian a tortákban? A sok tölteléket, legyen kicsit édes, de ne túl édes, legyen puha a piskóta, de ne legyen túl száraz, és ha nem olyan nagy kérés, még szép is legyen az a fránya torta. Na hát ezt azért nehéz minden tortánál elérni, de szerintem ez a töltelék pont olyan lett, amit mindenki szeretni fog. :)


És akkor beszéljünk kicsit a díszítésről. Az biztos, hogy gyakorlás teszi a mestert, nekem is rengeteget kell még gyakorolnom, érdekes egyébként, hogy pont a krémes tortákat nehezebb nekem díszíteni, a marcipánosakkal könnyebben elboldogulok. Amit megtanultam, főleg a tejszínes tortákkal kapcsolatban, hogy a legfontosabb dolog az, hogy a megfelelő állagot érjük el. Mert ha túl kemény lesz, akkor nem fogjuk tudni szépen eloszlatni, ha meg túl híg, nem fog megtartani. Én a torta külsejére növényi tejszínt használtam, belülre pedig igazi állati tejszínt. Kívülre én nagyon nem szeretem az állati tejszínt, sokkal nehezebb jó állagúra felverni, ráadásul nem is édesített, ha pedig teszek bele porcukrot, az kicsit elszínezi. Szóval én díszítésre mindenképpen a növényi tejszíneket ajánlom, sokkal egyszerűbb lesz vele dolgozni. Aztán a második dolog az az, hogy szerezzünk be egy hosszú nyelű kenőkést, már a Sparban is, Tescoban is lehet venni nagyon jókat. Itt jön a képbe a gyakorlás, de talán a három tippem az lenne, hogy mindig egyenesen tartsuk a kést, mindig inkább több habot tegyünk rá, és először halmozzuk a torta tetejére a krémet, dolgozzuk el a széléig, és ami lelóg, azt dolgozzuk el az oldalán. Egyébként nagyon tervezem már videók feltöltését, mert nagyon nehéz ezt leírni pontosan, de a videózással még biztosan gyakorolnom kell, addig is remélem érthetően sikerült leírnom a procedúrát. :D Díszítésnek használjatok színes szórócukrokat, csokidíszeket, de akár készíthettek marcipánból bármilyen formát, ez az eper is nagyon egyszerű, csak hagyjátok megszáradni, minimum egy napot mielőtt ráteszitek a tortára.
Na de akkor jöjjön is a recept, tudom hogy legtöbben azért vagytok itt. :)

RECEPT:
Hozzávalók:
egy 22 cm átmérőjű piskótához
A piskótához:
♥ 6 tojás
♥ 120 g liszt
♥ 120 g cukor
♥ 1 tk sütőpor
A krémhez:
♥ 400 g túró
♥ 180 g porcukor
♥ 350 ml habtejszín
♥ 1 citrom leve és héja
♥ 2 csomag expressz zselatin fix
♥ 250 g eper, apróra vágva
A díszítéshez:
♥ 400 ml növényi tejszín
♥ szórócukrok, csokidíszek
Elkészítés:
1. Először készítsük el a piskótát. A tojásokat válasszuk szét, a sárgáját verjük fel a cukor felével, majd a fehérjét a cukor másik felével. Fontos, hogy ne keverjük túl a fehérjét, épp csak addig, amíg kis csúcsokat tudunk a keverővel húzni. Az is fontos, hogy a cukrot ne rögtön tegyük a fehérjéhez, hagyjuk míg kissé habos lesz, akkor öntsük hozzá lassan a cukrot.
2. Keverjünk egy kis fehérjét a sárgájához, majd öntsük a sárgáját a fehérjéhez, és egy hablapáttal forgassuk össze, amíg márványos lesz. Szitáljuk hozzá a sütőport, és a lisztet, és ezt is keverjük óvatosan össze.
3. Tegyük a masszát egy 22 cm átmérőjű kivajazott formába, aminek az aljába sütőpapírt teszünk. Ne csurgassuk a formába a masszát, inkább próbáljuk egybe beleszedni. Süssük a tortát 180 fokon kb 30 percig, a sütőt 20 percig ne nyissuk ki! Amikor belebökünk a tortába egy hurkapálcát, és az tisztán jön ki, akkor már készen van.
4. Fordítsuk lisztezett sütőpapírra a tortát, és várjuk meg míg teljesen kihűl, így lapos lesz a teteje. Hagyjuk a formában kihűlni, majd vágjuk ki a piskótát a formából, és vágjuk három felé.
5. A túrókrémhez a túrót, a citrom levét és a héját robotgéppel keverjük össze, hogy ne legyenek benne nagyobb darabok. A habtejszínt verjük fel a porcukorral és az expressz zselatinnal. Forgassuk a habtejszínt a túrókrémbe, majd keverjük bele az epret is.
6. Osszuk el kétfelé a krémet gondolatban, és töltsük be a tortát, ügyelve, hogy egyenletes legyen.
7. Tegyük a hűtőbe egy órára, ameddig kicsit megdermed, így könnyebb lesz díszíteni.
8. Díszítsük növényi tejszínnel, szórócukorral, csokidísszel, vagy bármivel ízlés szerint. :)

Remélem tetszett ez a recept, igyekszem majd több ilyen alapreceptet feltenni! Jó sütögetést! :)

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram