Női Szeszély

Hogy mért női szeszély, azt nem tudom, de egy biztos: nagyon egyszerű, de mégis nagyon finom süti, olyan alap mint a zserbó vagy a Rákóczi túrós. Nagymamák, dédnagymamák biztosan csinálták, talán emlékeztek rá még gyerekkorotokból. Ahogy sütöttem még nem is igazán jutott eszembe, de mikor készen lett, és megcsapott az illata, akkor jöttek vissza az emlékek szülinapi köszöntésekről, amire a dédim sokszor készített ilyet. Én kicsit máshogy készítettem most el, és ezúttal én tettem a dédim elé a Húsvéti asztalra. :)

Ez a recept tényleg egyáltalán nem bonyolult, nagyon gyorsan megvan, és igazából nem is muszáj habzsákból kinyomni a tetejére a habcsókot - én csak a fotó kedvéért kicsit díszesebbre akartam venni a figurát. Elég ha ráhalmozzátok, a jól felvert habcsókból még kis csúcsokat is tudtok húzni kés vagy kanál segítségével, úgy is nagyon szép, és finom lesz. Baracklekvárból én házit használtam, kicsit aggódtam is hogy nem sütésálló, de egyáltalán nem bántam meg végül, mert sokkal finomabb lett, és egyáltalán nem esett szét, nagyon szépen tartotta magát. Ebből az adagból nagyjából 20 db kis kocka lesz, persze ez attól függ mekkorára vágjátok, én elég nagyokra hagytam őket.


RECEPT:
Hozzávalók:
Az alaphoz:
♥ 300 g liszt
♥ 50 g porcukor
♥ 60 g puha vaj
♥ 2 tk vanliás cukor
♥ 1 tojás
♥ 50 ml tej
♥ 1/2 tk szódabikarbóna
A tetejéhez:
♥ 4 nagy evőkanál baracklekvár
♥ 4 tojásfehérje
♥ 200 g porcukor, átszitálva
♥ egy marék darált dió
Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, és egy 20x25-ös tepsit (vagy bármilyen közepes, téglalap formájút) vajazzuk ki, majd béleljük ki az alját sütőpapírral.
2. A vajat habosítsuk ki a porcukorral és a vaníliás cukorral, adjuk hozzá a tojást, majd a lisztet és a szódabikarbónát. Csak addig gyúrjuk míg összeáll a tészta, eztán nyújtsuk ki a tepsi méretére, és egyengessük el az aljában. Nyilván ha kicsit nagyobb tepsitek van, akkor vékonyabb lesz, ez nem baj.
3. Süssük a sütőben kb 10 percig, még nem fog átsülni, csak épp megbarnul a széle.
4. Mikor ez kész, kezdjük el felverni a tojáshabot. Amikor már habos a tojásfehérje, kezdjük kanalanként hozzáadagolni a porcukrot. Addig keverjük, amíg elfogy az összes porcukor, és még utána is addig, amíg egy kemény és fényes habot nem kapunk. Úgy tudjátok leellenőrizni, hogy kis csúcsokat húztok a keverőpálcával. Komolyan egyszer már lefotózom mert nem tudom normálisan leírni. De ne legyen túl kemény a hab, mikor már fényes és van tartása jó lesz. 
5. Kenjük meg az elősütött alapot baracklekvárral, majd töltsük a habot habzsákba, és nyomjunk halmokat a lekvárra, ezt pedig szórjuk meg a dióval. Süssük további 25 percig, vagy ameddig aranybarna nem lesz a hab.
6. 5 percet hagyjuk hűlni, majd még a tepsiben vágjuk kockákra, és így hagyjuk teljesen kihűlni.
7. Ha van egy cukrászfáklyánk ezzel még rápiríthatunk a tetejére, attól jó ropogós lesz, és már készen is van!

Remélem tetszett ez a recept, mindenképp csináljátok meg, nagyon retró! :) Jó sütögetést!

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram