Pisztácia fagyi

Életem legjobb vásárlása volt a fagyigép. Könnyedén készíthetünk, egészséges, akár tej, cukor, tojásmentes fagyikat. De akkor is szuper, ha csak mi szeretnénk kontrollálni mi kerüljön az ételünkbe, vagy ha egyszerűen csak finomakat szeretnénk enni. Őszinte leszek, mostanában én is barátkozom a mentes cuccokkal, de ez most nem egy ilyen recept. Nem fogyós, nem zsírmentes, nem cukormentes, egyszerűen csak finom.

Az én fagyigépem a Delonghi IC8500 ami egy viszonylag olcsóbb fagyigép. Igazából kicsit izgultam, hogy nem kellett volna-e valami drágábbat venni, olvastam több olcsóbb fagyigépről hogy nem bírja a sűrűbb fagyialapokat. Nos, ezzel nincs ilyen baj, annyira kell csak figyelni, hogy vegyük ki a fagyit mikor már jó krémes, mert ha túl keményre fagy, akkor akadozni kezd a gép. De a lényeg, hogy ha fagyigépet szeretnétek, de nem akartok egy vagyont kiadni (helló 100.000 Ft-os gépek) akkor ez szerintem egy jó választás. 

Fagyikészítésnél szerintem arra kell figyelnünk, hogy valamiféleképp zsírosabb alapot készítsünk. Most ez annyira nem jó hír, de próbáltam sima tejjel és semmi tojással vaníliafagyit csinálni, na hát ebből az lett hogy kaptam egy tejes jeges lötyit (pedig fagyireceptből csináltam). A tojásos fagyialappal készült fagyi lesz a legjobb (és nem kell félni, senki sem lesz beteg a tojástól), de vannak a tarsolyomban különböző mentes, vegán fagyik is amiket mindenféleképp kipróbálok, és ha jól sikerülnek, már jönnek is a blogra. Végülis tök mindegy, hogy nyár vége van, fagyit télen is ehetünk, nem? :)

RECEPT:
Hozzávalók:
500 ml tej (zsírosabbat válasszatok)
200 ml habtejszín
100 g cukor
2 ek vaníliás cukor
100 g pisztácia
1/4 tk mandula aroma
4 tojás sárgája
Elkészítés:
1. A megpucolt pisztáciát pirítsuk meg, 20 g-ot tegyünk félre, a többit 50 g cukorral tegyük egy késes robotgépbe és törjük apróra.
2. A tejet az apró pisztáciával tegyük fel lassú tűzre, ne forraljuk csak forrósítsuk fel.
3. A sárgájákat a cukorral és a vaníliás cukorral közben verjük fel, hogy jó sűrű, és világos színű legyen. Ha forró lett a tej, akkor óvatosan öntsük a tojásos masszához folyamatos keverés mellett. Öntsük vissza a lábosba, és hevítsük 85 fokig, vagy ameddig besűrűsödik. Ez nagyjából 5 perc lesz, ha nem vagyunk benne biztosak, akkor nyúljunk bele, ha jó forró már biztosan jó lesz, illetve nem lesz rajta hab, madártej jellegű lesz.
4. Szűrjük át, majd tegyünk rá fóliát úgy, hogy hozzáérjen a krémhez, és tegyük be egész éjszakára a hűtőbe. Általában a fagyigép tartályát is egész éjszakára be kell tenni a fagyasztóba, olvassuk el a használati utasítást.
5. Másnap keverjük az alaphoz a tejszínt is, majd öntsük az alapot a fagyigépbe és kevertessük amíg krémessé, fagyottá nem válik. Amikor már majdnem kész, vágjuk apróra az előző nap félretett pisztáciát és öntsük hozzá. Általában nagyon puhára fagyasztja csak a fagyigép, ez nem baj, szedjük egy dobozba és 1 órára tegyük fagyasztóba mielőtt tálalnánk.
Remélem tetszett ez a recept! Ha nincs fagyigéped akkor úgy csináld meg, hogy tedd egy tálba az alapot, tedd a fagyasztóba és félóránként keverd át habverővel. Ez kb 6 óráig fog tartani, de ha egy nap otthon vagy, és nincs más dolgod, próbáld ki, megéri! :)

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram