Egy tenisz buli - torta, cupcake, cake pop

 Úgy érzem a blog egy kicsit túlteng teniszes dolgokban lassan, de ez csak azért van, mert az én kis öcsikém egy igazi teniszbajnok, szóval mégis milyen más tortát csinálnék neki? :) Persze jönni fognak még a lányosabb, más témájú torták is, ne aggódjatok. :) De ebben a bejegyzésben a receptek mellett, igyekszem minél több tippet, ötletet megosztani, szóval akkor is érdemes tovább olvasni, ha nem terveztek teniszbulit rendezni. :D


Természetesen a szülinap fénypontja a torta - legalábbis szerintem. Én szerettem volna egy egyszerű, de mégis mutatós tortát elkészíteni, így született meg ez a teniszlabdás torta, ami egyébként sima oroszkrém-szerű tölteléket kapott. A teniszlabdákat nem akartam tömény fondantból elkészíteni, szóval a sütinyalókák tésztájából készültek, csak bevontam fondanttal. 

A "fű" vajkrémből készült, a többi pedig mind fondnant. Ha szeretnétek tudni, hogy kell a fondanttal bánni, akkor ezt egy másik bejegyzésben elolvashatjátok, amit IDE kattintva érhettek el.

Egyébként ez tényleg egy olyan torta amihez semmi extra dolog nem szükséges: a füvet elkészíthetitek marcipánból egy fokhagyma kinyomóval, a betűkiszúrót én a Tescoban vettem 900 Ft-ért, de ezt ki is hagyhatjátok, a kis teniszlabdák a torta oldalán pedig egyszerű pogácsaszaggatóval lettek kiszaggatva.

A torta receptjét nem írom le, mert ugyan az mint az oroszkrém tortámé, amit IDE kattintva elolvashattok, viszont a dekorációt megpróbálom megosztani veletek részletesen.


A TORTA DÍSZÍTÉSE:
Ehhez szükségünk lesz
fél kiló fehér fondantra
300 g zöld fondantra
vajkrémre
pogácsaszaggatóra
betűkiszúróra
sütinyalóka tésztára (lásd lejjebb)
fekete ételfesték filctollra
Tehát amikor megtöltöttük a tortát fontos, hogy ne tegyünk rá habot mint az oroszkrémnél amúgy szokás, mert az nem "köt meg" így a fondant csak átázna ha erre tennénk rá. Ehelyett 100 g puha vajból és 200 g porcukorból készítsünk vajkrémet, és vékonyan kenjük a tortára, majd egy vonalzóval húzzuk végig az egész tortát, hogy egyenletes legyen. Ezt tegyük 20 percre a hűtőbe.
Ha ez megvan akkor a fondantot kukoricakeményítős felületen nyújtsuk vékonyra. Ezután kicsit szórjuk meg kukoricaliszttel a fondantot, tekerjük sodrófára, majd ezt helyezzük rá a tortára. Én ezt találtam a legjobb módszernek, mert így, hogy a sodrófáról tekerjük le a fondantot rá a tortára, kevesebb légbuborék keletkezik a torta és a bevonat között. Először a tenyerünkkel simítsuk le a tetejét, és a felső rész kb 1/3-át. Látni fogjátok, és először kb kétségbe is fogtok esni, hogy az alja úgy néz ki mint egy asztalról lelógó terítő, tiszta ráncos, meg minden. Na ennek így is kell kinéznie, annyit kell tenni hogy egyenként felemeljük ezeket a ráncokat és a tenyerünkkel lesimítjuk az aljánál is. 
Ha ezzel megvagyunk, akkor egy fondant simítóval érdemes rajta végigmenni többször, így nem lesznek ott az ujjlenyomataink. Ezután ezt tegyük be 20 percre a hűtőbe.
Eközben én elkészítettem a teniszlabdákat a torta tetejére. Nyilván már készen volt a sütinyalóka tészta, szóval azt érdemes előbb megcsinálni. Én csak így szemre gyúrtam 3 golyót a tésztából, majd ezt bevontam a fondanttal. Ez elég egyszerű, csak kinyújtottam, rásimítottam a golyókra, és az aljánál összecsíptem. Az alja nem szép, de ezzel nem kell törődni, nem látszik. Aztán csináltam egy hosszú fehér fondant gilisztát (haha) és egy kis vízzel ráragasztottam a labdára. Én maximalista voltam, a legnagyobbra egy internetról kinyomtatott sablon segítségével ehető filctollal rárajzoltam a Wilson logót, de ez nem fontos.
Amikor a tortát kivettem a hűtőből, elkészítettem az oldalára is a teniszlabdákat. Egy kisebb pogácsa szaggatót használtam, ezzel kivágtam a zöldet, majd egy fehéret is aminek aztán a szélét levágtam a teniszlabda fehér részéhez, és egy kis vízzel ráragasztottam, majd szintén vízzel ráragasztottam a torta oldalára is. Ezeket a teniszlabdákat elszórtan helyeztem a tortára, aztán az ehető filctollal rajzoltam kis vonalakat, ezek a teniszlabda mozgását akarják szimbolizálni. :D A torta elejére ráírtam az öcsikém nevét is a betűkiszúrókkal.
Ezután vízzel a tetejére ráragasztottam a három labdát, itt szembesültem azzal, hogy a nagy labda túl nehéz, beszakadt volna, szóval tettem elá 4 hurkapálcát (méretre vágva), ez segített abban, hogy ne horpadjon be az egész torta.
Nagyon üresnek tartottam így a tortát, ezért tettem rá vajkrémből és egy fű díszítőcsővel a füvet. :D Ezt simán meg tudjátok csinálni fokhagymanyomóval és marcipánnal is.
Ezzel tulajdonképpen készen is voltam a tortával, jöhetett a többi, kísérő süti. :D
TENISZLABDA MUFFIN
Ehhez egy sima vaníliás muffint sütöttem, nagyon finom, szóval leírom a receptet.
113 g puha vaj
120 g cukor
3 tojás
1 teáskanál vanília kivonat
195 g liszt
1 és fél teáskanál sütőpor
60 ml tej
1 csipet só
Ehhez a muffinhoz fontos, hogy szép púposak legyenek, szóval 3/4-ig töltsük, és a széleit húzzuk ki a muffinkapszli széleihez, így egyenletesebb lesz.
A vajjat krémesítjük a cukorral kb 1 percig, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat és a vaníliát is. Ezután beleszitáljuk a lisztet a sütőporral és a sóval, hozzáadjuk a tejet is, majd muffintepsibe töltjük és 180 fokon kb 20 percet sütjük, akkor van kész ha egy belebökött hurkapálca tisztán jön ki.
A díszítéshez szükségünk lesz
100 g zöld fondantra
50 g fehér fondantra
fánk kiszúróra
késre
50 g vajkrémre (20 g vaj 40 g porcukor)
Fontos, hogy a fánk kiszúrónk sokkal nagyobb legyen mint a muffin maga, mert nyilván ezzel a púppal is kell számolni, és inkább kelljen levágni a fondantot.
Annyit kell tennünk, hogy kivágunk egy nagy kört a zöld fondantból, a muffint vékonyan megkenjük a vajkrémmel, majd a zöld fondantot rásimítjuk a muffinra. Ezután a fehér fondantot is nyújtsjuk ki, és vágjunk ki belőle két hosszú csíkot, majd egy kis vízzel ragasszuk a zöld fondantra, és már készen is vagyunk. :)
TENISZ SÜTINYALÓKA
A díszítéshez szükségünk lesz
200 g zöld kristálycukorra
100 g fehér fondantra
250 g fehércsokira
A tészta receptje:
ennyi kell akkor, ha a tortához is megcsináljátok a teniszlabdákat, amúgy felezzétek el, mert nagyon sok lesz ennyiből

120 g puha vaj
150 g kristálycukor
2 tojás
180 g liszt
10 g sütőpor
egy csipet só
90 ml tej
16 db Oreo keksz
Az összeállításhoz:
az Oreo töltelék, ez nekem 50 g volt

70 g puha vaj
Először is az Oreot szedjük szét, kaparjuk ki a krémet, és a kakaós kekszet pedig daráljuk le. Mérjük le a tölteléket, mert az a lényeg hogy a vajjal együtt 120 g legyen.
A tésztához a vajat krémesítsük 1 percig a cukorral, adjuk hozzá egyenként a tojást és a vaníliát is. Ezután adjuk hozzá a sót, sütőport és a lisztet, öntsük bele a tejet, és keverjük össze. Egy 20x20-as tepsiben (vagy bármiben, mindegy) süssük 30 percig, vagy ameddig egy belebökött hurkapálca tisztán jön ki.
Amikor kihűlt, morzsoljuk össze, keverjük hozzá a kakaós Oreo kekszdarabokat is. A puha vajat keverjük össze az Oreo töltelékkel, ezt adjuk hozzá a tésztához és gyúrjuk össze. Ha már tudunk belőle golyókat gyúrni, jó lesz, de nekem kellett még hozzáadnom kb 50 g vajat. Ez esetben mindig apránként adjuk hozzá a vajat, mert nem jó ha túl sok van benne feleslegesen. Tegyük a hűtőbe 30 percre. Ezután 20 grammos golyókat formázunk belőlük, és hűtőbe tesszük.
A díszítéshez készítsük el a zöld kristálycukrot. Ez nagyon egyszerű, finom szemcséjű kristálycukrot tegyünk egy visszazárható zacskóba, tegyünk hozzá zöld ételfestéket és rázogassuk, gyűrögessük amíg a cukor egyenletes zöld színt nem kap. Nem kell hozzá sok ételfesték, mert akkor nagyon zöld lesz. Ezt öntsük egy tepsibe és 50 fokos sütőben szárítsuk 10 percig. Nagyon össze fog állni, ezért tegyük vissza a zacskóba, jól zárjuk be, és sodrófával sodorjuk, hogy összetörjön, és már készen is van.
A fehércsokit mikróban vagy vízgőz fölött olvasszuk meg (ha mikróban olvasztjuk akkor mindig csak 30 másodpercre tegyük be, és minden 30 másodperc után keverjük meg). Tegyük egy keskeny pohárba, mert így könnyebb lesz mártani. 
Először a hurkapálcát rögzítjük a golyókba, ehhez a hurkapálca egyik végét mártsuk a csokiba, majd így szúrjuk bele a sütinyalóka kb feléig. Ezt hagyjuk megdermedni, de ez kb 10 perc, majd mártsuk a csokiba, szórjuk rá a zöld cukrot és szúrjuk hungarocellbe vagy cake pop tartóba. Ha megdermedt fehér fondantból sodorjunk kis vékony gilisztákat, és helyezzük a sütinyalókára. Rá fog ragadni, ne izguljatok. :)

Remélem teszett nektek ez a kis tenisz témájú bejegyzés, ha van kedvetek a kommentekben írjátok meg milyen témában látnátok még szívesen sütiket, mert nagyon szeretek egymáshoz illő, és témájukban egymáshoz passzoló sütiket gyártani. Jó sütögetést! :)

eszti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram